2010年6月16日星期三

齋鹵味拼盤

        今日係端午節,我諗大部份朋友都會食吓粽,睇吓龍舟,夜晚同家人一齊做節,開開心心食餐飯。但係對於我嚟講,呢日正正就係 blog 友毛豆所謂嘅 "母難日"!所以,由三年前開始,每逢端午節我都會食齋,一來以作為對媽咪嘅思念及懷念,另一方面,亦係為媽咪做功德。
 
        星期一日,我特別為媽咪整咗呢個齋鹵味拼盤,咁噚日去探媽咪時就帶埋去俾佢。而我今晚食嘅餸都係佢呀!
 
        咪睇見有成五款咁多,以為要攪好耐呀,前後夾埋都只係用咗三個鐘度咋,中間仲有時間俾我整多個番茄薯仔沙律㖭!
 
 
   


呢個齋鴨腎已經整過幾次喇,真係好好食,好惹味。
之前post 過一次喇,不過為咗方便大家,
再喺度寫多次個食譜啦!
 
 
齋鴨腎

材料:
麵筋 (水筋)

調味料:
老抽
素沙茶醬
鮮醬油
胡椒粉
冰糖


-
先將麵筋洗乾淨、切粒,之後放入加有白醋嘅滾水內汆水。

-
汆水後撈起,過冷河,然後用抹手紙將水份索乾。

-
將麵筋炸至金黃色,瀝乾油份備用。

- 鑊內加適量水及調味料,煮滾後將炸好嘅麵筋放落去煮。

- 冚上鑊蓋,用慢火煮到入味、收汁即可。

大家亦可參考之前嘅《齋鹵味 (齋鴨腎)》。
 
 
 
 
 
 

呢個五香南乳素鵝,係我第一次整㗎咋,所以做得唔係咁靚,
煎果陣時仲煎燶咗個底㖭呀!我能夠成功做到呢個
素鵝,都真係要多謝毛豆呀!因為佢好
仔細咁 step by step 教我整㗎!

 
 
 
五香南乳素鵝

材料:
乾腐皮

調味料:
生抽
老抽
南乳

冰糖
胡椒粉
五香粉

- 腐皮用濕布或整濕咗嘅抹手紙抹乾淨,之後對摺好,用綿繩綁緊。

- 燒熱油,將腐皮放落鑊,用最細火將兩面煎至金黃色,盛起。

- 鑊內加適量水及調味料,煮滾後放入煎好嘅腐皮。

- 冚上鑊蓋,用慢火煮到入味及收汁,盛起後切件享用。

食譜參考自毛豆嘅素鵝。
 
 
 
 
 
 
素雞間中都會買嚟炒或煮,但係整成齋鹵味都係第一次。
今次就自行調味,創作出呢個鮑汁素雞。





鮑汁素雞

材料:
素雞

調味料:
素鮑汁
磨豉醬

- 素雞略沖洗,用抹手紙索乾水份後切厚片。

- 燒熱油,將素雞兩面略煎香,盛起備用。

- 另煲滾少量水,加入調味料,將煎香素雞放入,用慢火煮至入味即可。

 

 

 

最後就係齋鹵味中嘅台柱:甜酸齋同咖喱齋喇!
呢兩隻齋鹵味應該係最受歡迎喇,如果
無咗佢哋,成碟拼盤都失哂色!




甜酸齋

材料:
麵筋 (炸筋)

調味料:
白醋
茄汁
冰糖
鮮醬油
 
 - 煲滾水,加 1 湯匙白醋,將麵筋放入汆水,之後過冷河,沖走多餘油份,瀝乾水
  
備用。

- 調味料加水,煮滾後放麵筋落去煮。

- 用慢火煮至收汁即成。

可同時參考《齋鹵味 (甜酸齋)》。

 
咖喱齋

材料:
麵筋 (炸筋)

調味料:
咖喱粉

冰糖
鮮醬油

- 先用白醋水將麵筋汆水處理。

- 之後燒熱油鑊,將咖喱粉爆香,之後加水煮開。

- 放入其餘調味料,煮到冰糖完全溶解後,就放入麵筋。
 
- 同樣將調味汁料煮至收乾即可盛起上碟。






你哋又有冇其他齋鹵味食譜可以同大家一齊分享呀?

 

 

Notes
-
以上咁多款齋鹵味,煮嘅時候都要記得間中兜一兜或翻一翻轉,一來方便均勻上
 
色同入味,二來就係防止麵筋同豆製品黐底。

- 我自己都唔記得咗買綿繩去綁腐皮,但係煎嘅時候係會不斷澎漲,所以我就用隻
 
鑊鏟放喺腐皮上面,壓住佢就唔會有呢個問題出現。

- 煮咖喱齋時,除咖喱粉之外,亦可加埋黃薑粉,令煮好嘅麵筋顏色更加靚。
 
- 以上食譜中嘅鮮醬油均可用素雞粉代替。




沒有留言:

發佈留言