2013年5月28日星期二

咖啡慕斯蛋糕Coffee Mousse Cake

        整呢個 mousse cake 真係多災多難,足足整咗五次先至完全成功,連呢篇 blog 都要分開 4 次嚟 upload,真係死得!!

        其實上年已經開始整,當時都完全無諗過失敗呢兩個字,皆因個 coffee mousse 其實係再之前已經整過嘅榛子咖啡慕斯,嗰次都係一整已經成功,完全無失誤,點知到整呢個蛋糕時,硬係唔係好成形,我知道應該係喺凝固方面出問題,於是隔無耐再整多次,呢次醒喇,將魚膠粉用量加倍,肯定無衰啦,最多最係個 texture 比較實淨啫,點知情況都係一樣!後尾做 "賽後檢討",搵吓究竟係咩出事,但諗咗好耐,材料份量跟步驟都完全正確,都真係唔知發生咩事,點知諗吓諗吓,醒起放雪櫃嗰包應該唔係魚膠粉,而係用剩咗嘅啫喱粉嚟㗎!!! 因為無用太耐,老人癡呆太嚴重嘅我,完全唔記得咗!

        之後已經係冬天,所以我無再整,直到近排熱氣開始熱,我又諗番起佢,因為其實個 mousse base 真係好食,星期五嗰日又試嚟過,今次肯定係用魚膠粉,唔會再衰喇啩,點知自己又多多事幹,成日都諗住用 Italian meringue 比用 French meringue 消毒效果好好多,食得放心啲,所以今次就煮熱糖漿去整 meringue,但係可能因為無打 cream 太耐,個 cream 打得唔太好,望落好似有少少打過龍,不過情況唔係太嚴重,所以照樣繼續做,到加入 meringue 時果然出事,即刻油水分離,攪到成盆 mousse 變成豆腐花咁樣,睇見都唔開胃,即係倒哂落坑渠,重新再做一次!因為我一向都好怕浪費食材嘛,所以呢次好小心咁去做每個步驟,meringue 整得好綿密、咖啡蛋黃漿混合魚膠粉溶液又超順滑,無起粒,cream 又打得啱啱好,諗住呢次掂硬啦,點知一加入 meringue 都係油水分離,天呀!!!  唉咗一聲,唞咗一啖大氣之後,無奈又係請坑渠 "品嘗"!!

        到星期五放工返到嚟,心心不忿,都係再整多次,畢竟個餅底同海綿蛋糕已經整好咗,唔通你叫我就咁食咗佢咩!今次真係唔好攪咁多嘢喇,老老實實跟足 Margaret 個方法做罷,我唔想再倒嘢喇,新開一盒 cream 已經倒咗 200 喇!!卒之咪要咁足先至成功囉,真係抓哂頭都唔知發生咩事!    




朱古力海綿蛋糕

材料:
低筋麵粉      17
可可粉
          8
雞蛋             1

                 25
橄欖油          6


- 先將粉類過篩 3 次;雞蛋加糖打發至 9 成企身蛋糊。

- 加入粉類,用膠刮輕手將所有材料拌勻。

- 先勺起少部份麵糊與橄欖油混合,再倒回麵糊內拌勻。

- 將麵糊倒入已墊牛油紙嘅模內,於枱面輕敲數下釋出較大氣泡。

- 放入已預熱至 170 ℃ 嘅焗爐內,焗約 15 – 18 分鐘。

- 出爐後立即倒扣攤凍,之後將牛油紙撕去,圓形底紙放回模內。

- 將蛋糕外圍切走約 5 毫米闊,表面切平,備用。
 
 
餅底

材料:
消化餅      40
橄欖油      20


- 將餅乾放入膠袋內,用手捏碎成麵包糠狀。

- 餅碎倒入碗內,加油均勻混合。

- 將餅碎平均鋪於模內,然後用匙羹背輕輕壓實。

- 放入冰格雪至硬身。


咖啡慕斯

材料:
雞蛋                 1
                   20
魚膠粉             1/2 茶匙

熱水                 2 茶匙
咖啡粉             1 茶匙
咖啡酒             1 茶匙
咖啡濃縮液      1 茶匙
淡忌廉             100  

- 打開雞蛋,將蛋白同蛋黃分開;魚膠粉逐少加入熱水內,邊加邊攪拌,然後座熱水
  溶解。

- 咖啡粉加 1 茶匙熱水溶解,再混合咖啡酒及咖啡濃縮液。

- 蛋白用電動打蛋器打至起泡,之後將糖分 3 次加入,並座熱水打成 6 成企身蛋白霜。

- 蛋黃加入咖啡溶液混合物內,座熱水打至顏色轉淡及企身。

- 將魚膠溶液倒入咖啡蛋黃漿內,拌勻之後繼續座熱水保溫。

- 淡忌廉打至 6 成企身後,與咖啡蛋黃漿混合,然後再將蛋白霜分次拌入成咖啡慕斯。


蛋糕咖啡液

材料:
咖啡粉      1/2 茶匙
熱水         1/2 茶匙
咖啡酒      少許

- 咖啡粉用熱水溶解後再與咖啡酒混合即成


組合

- 將蛋糕咖啡液逐少掃上蛋糕表面,然後將蛋糕放上餅底上。

- 倒入咖啡慕斯,之後將蛋糕模於枱上輕敲,釋出較大氣泡。

- 放入冰格雪約 6 個鐘至完全硬身。

- 拎出慕斯,用風筒或火槍於蛋糕模周圍略為加熱,然後脫模。

- 將慕斯蛋糕放回雪櫃內,解凍至可用刀切開即可。

以上材料份量可做直徑 11.5
 
 
整咖啡味嘅嘢都真係要用 espresso 至得,如果唔係的話,
真係一啲咖啡味都無!今次我就用咗呢隻  espresso
即溶咖啡粉嚟整,兩位小姐都一食就即刻食得出
咖啡味,而且近排都賣得特別平,呢款孖裝
都只係賣七、八十蚊咋,名符其實
平、靚、正!
 
 
 
 
 
 
難得見到 Winnie 呢個整 mousse 嘅熟手技工,當然要問清楚
佢究竟發生咩事,原來佢話如果用 Italian meringue
整的話,要先將蛋白霜同打起忌廉混合,之後
先再拌入其他材料!唉,又一次
從錯誤中學習喇!







用橄欖油嚟整餅底,既方便之餘,唔使
溶牛油,又可以食得健康啲!
 
 
 
 
 
 




Notes
-
咖啡濃縮液做法見《自製咖啡濃縮液》。


- 蛋白霜打好之後,可先放入雪櫃保持冷凍,保持穩定性,避免消泡出水。
 
- 咖啡蛋黃液拌入魚膠溶液後繼續座熱水保溫,可減低與打起忌廉混合時因溫差而
   即凝固成塊。

- 蛋糕表面掃上蛋糕咖啡液,能令蛋糕保持濕潤。

 
 

3 則留言:

  1. 緊張大師-小女人2013年5月28日 下午5:21

    其實 Italian meringue係乜冬冬呀?唔識呢樣添.請指教.你個蛋糕面淋了咖啡上去但你可以整到咁圓既好靚喎.最得都成功要
    [版主回覆06/02/2013 23:53:40]哈哈,所以點解我成日都好強調我係一個教琴人而唔係一個彈琴人,明唔明我意思呢!妳睇我個 blog 咪成日見我提 Ernest 媽咪嘅!佢話知道我係好著重基礎理論,所以佢專登買咗本關於整麵包嘅書借我睇,佢話叫我睇哂佢,讀熟哂裡面所講的每項理論,咁到時如果佢有咩問題想知的話佢就可以問我,唔使自己搵答案喎!!
    [緊張大師-小女人回覆06/02/2013 20:54:06]有架,我以前好差好失敗都全拿出來了,近來少整啦,乜都貴整差了又浪費,可以食我家人全都替我吃光的但有些食唔到都無法,我唔想浪費金錢,但我識你後又真係進步了好多,講真架,無假話,你好用心教了我好多不同的整餅知識,你可以再進步呢,慢慢,越整越順心的,我咁笨都開始整到了,你比我聰明多一定可以,共勉之
    [版主回覆06/02/2013 19:13:58]我真係算好求其㗎喇,脫模又唔夠滑身,灑粉又唔均勻,蛋糕又焗得過火少少!
    我反而覺得妳嘅出品無妳講得咁差就真,可能超失敗之作妳無 post 出嚟啦!
    [緊張大師-小女人回覆06/02/2013 08:22:59]我只想讚你,你真係做得好靚,你一點也不差,但你成日都話自己唔好,咁你睇到我那些包保笑死啦,我真係整得好鬼醜怪呢
    [版主回覆05/31/2013 16:25:56]蛋糕面我係灑上防潮朱古力粉裝飾,唔係咖啡粉哦!要做到咁圓,好簡單啫,剪張圓形牛油紙鋪面先灑粉咪得囉!
    [版主回覆05/31/2013 16:21:42]常用嘅蛋白霜做法有兩種,一種係 French Meringue,蛋白加糖直接打發至企身即可;另一種係 Italian Meringue,要預先將糖加水煮滾至 117 - 121 ℃,然後將熱糖漿倒入蛋白內,邊倒入邊用電動打蛋器打發至企身,成品會比較硬淨,同埋殺菌消毒效果更加好,就因為咁我先至試整咋嘛,點鬼知又好似妳咁可愛囉!!

    回覆刪除
  2. 請問呢個份量係FOR幾寸蛋糕模?

    回覆刪除