2013年5月15日星期三

斯佩爾特合桃包 Spelt Walnut Bread


試過上次整 Panettone Mother Yeast 中種麵包,加上以前又整過 17 小時麵包,對於無麵包機,又無麵糰攪拌器嘅我,暫時都係唔好再玩冷藏中種發酵吧,真係鋪鋪都攪到 哩咁 hea”,我又唔想好似仙姐咁講,用人手搓麵糰時就減兩至三成水,因為減少咗水份之後,整出嘅成品質地其實係有啲唔同,咁就失去咗用冷藏中種嘅意義啦,係咪!!等到我捨得買部 KMix 或者買部麵包機時先再試過啦,依家都係老老實實照舊用番直接法、老麵或者湯種算喇!


 


真係好多謝 Ernest 媽咪,佢推介咗好多唔同食材俾我知,有啲係高檔貨,啲係稀有品種,啲係我根本唔識得去用,甚至係我聽都聽過有呢樣材料。早前佢送咗包 Spelt 全麥粉俾我,我之前都知道有呢隻麵粉,亦見過有食譜用佢整麵包,但就從未用過。Ernest 媽咪話呢隻粉唔係成日都有得賣,所以如果見到的話佢會一次過買定幾包咁話。


 


日出去教琴前我就用咗呢隻全麥粉嚟整麵包。






材料:
高筋麵粉 200
斯佩爾特粉
50
老麵
50
即用酵母
4
5
120 毫升

合桃 80
裸麥粉 適量


 


- 合桃沖洗乾淨後用抹手紙索乾水份,放入焗爐內用 140 焗至香味出;老麵切成細塊。



-
除裸麥粉及合桃外,將其餘材料混合,逐少加水搓至起筋成麵糰。



-
繼續搓揉及摔打成光滑麵糰,然後將合桃放上麵糰,用摺疊手法將合桃均勻混入麵糰內。



-
將麵糰滾圓,放入已灑粉嘅兜內,用保鮮紙封好,發酵 45 分鐘。



-
麵糰排氣後平均分割成 4 份,分別滾圓,靜置鬆弛 15 分鐘。



-
將麵糰壓平、做形,之後捏緊收口。



-
放上已墊入爐防黏蓆嘅烤盤上,發酵約 90 分鐘至兩倍大。


- 喺麵糰表面篩上少量裸麥粉,用利刀割紋。


- 放入已預熱至 230 嘅焗爐內,爐內放入一杯水,焗約 25 - 30 分鐘即成。


- 出爐後立即移至架上攤凍。


以上材料份量可做直徑約  12 厘米或長度 16 厘米麵包 4 個。





根據「四季酒店」大廚 Grégoire Michaud 所講,Spelt 全麥粉係一種古老小麥,
因為產量少同埋比較難種植,所以被現有小麥所取代,製作成現時
廣泛採用嘅小麥麵粉。用
Spelt 全麥粉整出嘅麵包帶有一種
獨特香味,而且與合桃味道相當之夾,既然大師傅
都咁講,我當然係
二仔底㗎啦!








blog Reko 同蛋撻王子咁講,出爐之後放喺度攤凍嘅時候,不停聽到
啲包包喺度 唱歌哦,呵呵!加蒸氣一齊焗就會有呢個
效果㗎喇,因為個硬皮熱脹冷縮嘛!









唔知係咪呢隻 Spelt 全麥粉同裸麥粉一樣,會越搓越濕,定係天氣濕度高呢?
正常用量嘅水都用唔哂,但個麵糰就已經好濕,幾乎又試將
啲麵糰
捲入部機咁滯,好彩我及時停機避過一場
浩劫!!亦正因為
個麵糰夠濕,所以包包
texture 好鬆軟呀!








Notes
-
老麵製作方法見《燕麥包》。



-
斯佩爾特粉的話,可用普通全麥粉代替,用量相同。



- 搓麵糰時,記得預先扣起部份水,之後再視情況逐少加入,直至搓成光滑唔黏手嘅麵糰。

2 則留言:

  1. 賣相一流呀;外脆內軟
    [版主回覆05/17/2013 23:52:31]賣相就真係認真麻麻喇,但外脆內軟就真呀!

    回覆刪除
  2. 好想試返個
    [版主回覆05/17/2013 23:54:38]妳有整過嗎?
    原來係筋性低,咁咪一定要溝多些高粉囉?

    回覆刪除