2010年2月19日星期五

椰香黃金糕 Kue Ambon

        呢個黃金糕已經 "寄存" 喺我個 To Do List 入面好耐喇,因為需要發酵好長時間,所以一定要等到好得閒果日先可以整。咁啱今日老人中心放假,唔駛上堂,夜晚又唔駛教 Ryan 同煮飯,咁咪 "的" 起心肝郁手整囉!


        因為每年年初一果日都會喺伯伯屋企大團拜,知道會見到 Lily,所以一早就搭佢幫我買定班蘭葉喇。嘩,原來九龍城間「同心」嘢真係好平,同「營多東南亞超市」比,真係抵到爛呀!啲班蘭葉兩間都係賣 $5,「同心」就有一大包 12 塊,但「營多」就得果 4 塊咋,而且「同心」都係最近先加價賣 $5,之前買開都係 $3.5 o添咋! 所以遲再買班蘭葉時,我就會俾兩塊我老豆,等佢拎返去農場度俾佢果 friend 睇吓有冇可能種到,如果掂的話,咁就……… 呵呵呵呵!!


        喺網上見到好多朋友都係跟同一個食譜去整,既然大部份都唔係好得,所以我都無興趣跟果個譜做。今次我呢個黃金糕係跟一個娘惹師傅個食譜嚟整,雖然唔係正宗印尼人,但都係東南亞出品,感覺好似可靠啲,而且食譜幅相係非常之 "蜂巢"  o架,所以咪專登喺圖書館度借本食譜返嚟跟住做囉!



哋話似唔似嚿牛油蛋糕呀!



材料:
即用酵母      15 克
暖水              110 毫升
麵粉              80 克
班蘭葉          4 塊
椰漿              350 毫升
牛油              30 克
糖                  220 克
木薯粉          120 克
雞蛋              6 隻
鹽                  少許


以上材料份量可做 8 吋圓形黃金糕一個。


食譜係參照 Patricia Lee 嘅《娘惹風味糕點》。




- 酵母、暖水、麵粉及 1 茶匙(份量以外) 放入碗內,拌勻成幼滑麵糊。


- 將麵糊蓋好之後,放溫暖地方發酵 50 分鐘。


- 班蘭葉,椰漿同鹽放煲內用慢火煮熱,當見到有微煙時,就加入牛油,等牛油完全
  溶化拌勻後就可以熄火,冚蓋將班蘭味焗出,之後攤凍備用。


- 雞蛋輕輕拂打幾;糕盤鋪上牛油紙。


- 將麵糊同糖倒入攪拌兜內,拂打均勻,跟住將木薯粉同雞蛋一齊加入,再拂打均
  勻


- 最後拌入椰漿混合物,之後倒入糕盤內,發酵 2 個半鐘。


- 發酵好之後,將糕盤放入已預熱至 170 °C 嘅焗爐內,先焗 15 分鐘,跟住調低火力
  至 150 °C,繼續焗多 30 - 40 分鐘至糕熟透即成。



粉漿發酵前後嘅分別。


        其實今日都係抱住做實驗心態去整咋,預咗 "衰硬" o架喇,因為見個個 blog 友都好難整得到蜂巢狀,所以都打定輸數,玩玩吓 o架咋!不過如果有機會再整的話,就要控製一下個爐火,因為我屋企個焗爐火力真係比較猛,攪到個糕面好深色。至於成功與否,聽日再話俾大家知啦!




Notes:
- 原食譜係用濃椰漿,但無買到,就咁用普通椰漿代替。

- 原本糖嘅份量係 260 克,但係 Gordon 話俾我聽,佢親戚 ( 印尼華僑 ) 習慣整開果
  啲都好甜,所以我就自行將糖減少 60 克。


- 原食譜內有用到雲呢拿香油 1/2 茶匙,係加埋入椰漿內一齊煮熱。


- 有網友話,如果天氣好似今日咁凍,可以將麵糊倒入電飯煲內,用保溫功能幫助發
  酵,因為電飯煲保溫溫度係約 40 °C,適合發酵;而我個微波焗爐就有個發酵功
  能,正正就係預設40 °C,所以好方便。




- Kue Ambon 係印尼文,直譯為 Golden Cake,即黃金糕,在此要多謝 Gordon 媽咪
  幫手翻譯。


2 則留言:

  1. 即用酵母-請問是否速溶酵母
    [版主回覆04/15/2010 12:58:00]        應該係喇,不過最好睇番英文,咁就一定唔會錯,英文係 instant yeast。         另外,亦可參考 【 不同種類酵母用量之調整 】。        

    回覆刪除
  2. 咁後尾成功嗎?是否有很多針狀和蜂巢?想請教,我的飯㷛不是西施,是東施(即傳統,會癡底個種)可以點做?(指借助用來發酵)好多謝你的照片。原來我的發酵不足。從照片上看似乎高度變化不大,只是糕面發得很起。這個你發了多久?如果有錯請指教。
    [版主回覆05/05/2010 17:59:00]        嘩,唔好話 "指教",我都係新手,何得何能呢!         其實都唔係好成功呀,雖然有好多蜂巢,但並唔似街賣果 啲 咁勁、咁濃密囉!妳可以睇番我另一篇 blog【 祝各位生日快樂! 】,裡面可以睇到黃金糕切開 嘅相呀!         好似我上面咁講,我係用微波爐 嚟發酵,唔係用電飯煲,所以唔係好知真實情況係點,不過如果妳擔心黐底的話,妳可以用抹手紙薄薄咁抹上一層油,之後先倒麵漿落去發酵啦!         我呢個發 咗兩個半鐘 o架啦!不過我早前買 咗本教整點心 嘅書,發現裡面原來有教整黃金糕,不過佢唔係用木薯粉整,而係用麵粉整,個點心師傅教,原來要發酵過夜 o架!!下次有時間再試過!

    回覆刪除