2012年8月17日星期五

自製咖啡濃縮液 Extrait de Café

        喺圖書館度搵到本《基礎糕點大全》, 非常實用,裡面教授好多基本烘焙資料、工具、方法、以及食材運用,由最基本嘅篩粉、打發、擠花等講起,介紹各式麵糊、麵糰、餡料做法,以至朱古力、堅果等食材嘅應用,最後更介紹糖漬及果醬做法,非常詳盡,簡直就係一本烘焙工具書。
 
        書內介紹咗一樣自製材料,係其他書好少會講到,就係自製濃縮咖啡喇。我一睇到就即刻好有興趣喇,因為好多時整西點都會用到咖啡香精先會有明顯咖啡味,但大家都知道,呢啲化學嘢食得多無益,而且呢個咖啡濃縮液做法非常簡單,所以即管一試吧!
 
 

材料:
               100
               150 毫升

即磨咖啡粉    50

- 先將小量糖放入煲內,用大火加熱至糖溶。

- 將糖醬煮到冒出大氣泡並變成焦糖色後就離火。

- 小心慢慢將水倒入糖醬內,邊倒邊攪拌。

- 放番上火加熱,之後將咖啡粉加入。

- 用大火煮至大滾後即刻熄火。
 
 
 
 
 
- 先用網目較大嘅篩將咖啡液過濾,之後再用細網目嘅篩過濾。

- 完全攤凍後即可入樽保存。

食譜出自辻點心專門學院嘅《基礎糕點大全》。
 
 
 
 
 
 
 
Notes
-
原食譜標示用意式烘焙咖啡豆磨碎製作,我自己用即磨咖啡粉代替。

- 煮焦糖時要邊煮邊搖晃煲身,從而令到糖醬能夠均勻受熱。
 
- 將水加入焦糖漿時要非常小心,因為高溫會令水急劇濺出。
 
 
 

4 則留言:

  1. 濃縮咖啡,古力甚至果汁平時要用時都隨手即整啦,好似上次用濃古力代替espresso整提拉就係啦!用幾多整幾多,從來唔會用香精呢d嘢囉。
    [版主回覆08/17/2012 23:42:12]香精、香油呢家嘢我用都未用過呀!
    不過好多時整咖啡味點心時又確實好難食得出咖啡味,真係有過衝動想買嚟用㗎!

    回覆刪除
  2. 呢個夠唔夠味?
    [版主回覆08/19/2012 17:54:34]我未用佢嚟整嘢食呀!只係得閒,見個譜又唔難整就貪得意整吓咋!不過我試過味,覺得好酸好苦囉,因為我唔飲到齋啡㗎,一定要加糖、奶。

    回覆刪除
  3. 我試過特登買 espresso 整蛋糕, 整左幾次, 擺成太耐, D 咖啡粉硬晒! 浪費左 !
    [版主回覆09/01/2012 00:49:10]係呀,啲即溶咖啡粉勁易受潮、發霉、變硬,我都掉過幾次喇!!
    我依家會放一包防潮入去,然後用保鮮紙重疊一次再包好樽口,之後先扭緊樽蓋,咁就無事喇!

    回覆刪除
  4. 想問一下, 整焦糖時, 係咪唔加水?
    [版主回覆09/17/2012 11:37:05]係呀,唔好加水煮,同平時煮焦糖有小小分別,正因為咁,所以唔好一次過倒哂所有糖落煲一齊煮,無水齋煮糖有排都唔溶!

    回覆刪除