2014年4月17日星期四

向好方面諗真係有用咩!?

        一直以來,呢個世界幾乎都係小數服從多數,一但你係小眾而又唔認同大眾的話,你就係唔啱,你就係有問題,你就係唔正常,你就係反叛!

        咁好彩,我喺好多方面都係跌入小眾群內,無論人生、思想、興趣、健康等等,真係五隻手指都數唔哂!我雖然朋友唔多,但我知道身邊大多數嘅朋友都認為我思想唔夠健康、唔夠積極、負面、負能量 …… 一大堆形容詞,久而久之,我都聽到慣哂,無乜感覺。但係其實我都想講,點解唔可以面對現實,硬係要逃避現實呢

        記得早前 Facebook 度跟我之前的一位 APA 老師傾偈,佢同我講咗一句,話人生根本就係充滿高低起跌,有低潮先至係真正嘅人生,唔會一世都咁好運。咪係囉,當你接受咗之後,心裡面就自然會好過好多,自然會調適到自己嘅心理狀態,做人都舒服好多。但係當你攞個心出嚟跟朋友分享見解時,佢哋總會懶係對你好咁叫你「積極啲啦」、「凡事向好嗰方面諗」、「真係性格決定命運」等等一大堆冠冕堂皇嘅說話,我心諗,如果真係凡事向好嗰方面諗的話,咁就自然會有期望,咁當有期望後又再一次又一次落空的話,咁咪更加失望、更加唔開心,做成惡性循環!

       淨係個人思想、人生觀都已經硬係要你去跟大眾做,所以真係好體會到同性戀者被啲高舉 "敗壞道德"、"破壞倫理"、"違反自然" 旗幟所謂衛道之士打得 "血肉模糊"、"遍體鱗傷"!!

        幸好,原來我都唔係一隻 "怪物",一路上都並不孤單,總會有 "戰友"、"同志" 陪我一齊走完人生路。

樂天知命,從來都是一個很正面的形容詞。

在書局閒逛一下,也會發現很大量的書籍教你如何做到正向思考。在電視節目和報章專欄,也有很多所謂專家教導你如何正面面對人生。有時候,那種「正向思考」的紛圍卻也令人吃不消。

不是因為我人太悲觀,接受不了那套想法;相反,我本身也算是很樂觀的人。吃不消,主要是那種紛圍好像變了神喻一般,信眾亦越趨「阿Q」,越趨扭曲。

當凡事都要「向好嗰邊諗」,那種已不是樂觀,而是強逼症。

年前曾有一套《Yes Man 乜都得先生》電影,實在也適合迷信正向思考的人去看看和想想。戲中主角占基利參與了一個勵志講座,受到講者「呼召」,對身邊所有事情都說「
YES」,引出很多古靈精怪荒誕事,故事的結局,當然是主角對人生和那種不能說「NO」的反思。正向思考不是逃避現實。

生命中很多困難,現實世界給我們很多挑戰,人生在世也難以事事如意、時時快樂。

事情向不好的方向前進,我們卻繼續正向地覺得總會好起來,那只是自欺欺人,會令人失去基本的警覺,甚至把自己的情況拉到更糟糕的境地。

我有困難、我有情緒、我有煩惱,這些都是確確實實每天襲來、沒法避開的生活情節,是我人生中的一部份。

或許,有時候未必懂得如何應對某些處境,會想稍稍逃避一會,這是很正常的情況。但長期刻意壓抑自己的情緒,把所有不如意的事情都包裝到好像很美好,便是扭曲了現實,扭曲了自己。

知道人生的高低起落時有發生,咬緊牙關面對才是對自己生命負上責任。



文章摘自 Yahoo 專欄,羅健熙嘅「生活慢拍」—《向好嗰邊諗?

4 則留言:

  1. 每個人的人生都不同,只要自己活得開心就得,不必理會別人怎樣想。朋友都是從正面的說,好過他們說負面的說話,還有看過一書叫快樂比痛苦多,細心想想都是真的。身體生病有時是沒法自己去改變, 若身體有病,相信有好多人比自己更差,為何不在自己還有時間時,身體沒有多大的痛苦時活得開心些,若時時覺得自己好運,相信會好好運。

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀 pig6pig,我依家都已經唔多理人點講,總知自己覺得舒服就算喇!

      多謝妳鼓勵呀!^^

      刪除
  2. 你當然唔係怪物啦~~朋友咁講,其實都係出於關心啫,聽完唔啱聽就唔好放係心,畢竟每個人都係獨立個體,唔去傷害人而自己過得開心就OK^^ Always follow your heart!

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,多謝艾華斯妳明白!依家都要學識當佢哋唱歌,唔好攪到自己咁煩惱!

      刪除