2014年5月29日星期四

日式素雜煮飯 Vegan Takikomi Gohan

        自從 Youtube 度搵到日本型仔廚師 Ryoya Peaceful Cuisine 頻道之後,真係知多好多素食主意及製法,就算係食齋嘅日子都多咗好多選擇。

        最近睇番佢之前教過整日式有味飯,完全唔難整,趁今晚係初一要食齋,即刻試整。煮緊飯嘅時候已經聞到好香牛肝菌同牛蒡嘅香味,味道亦啱啱好,唔會太淡或過鹹,唯一美中不足嘅係,用瓦煲煮飯會黐底兼有飯焦,同埋又有醬油同糖一齊煮,就變得燶上加燶!依家個煲用水浸過夜,希望聽日洗得到喇!

 




材料:
甘筍
牛蒡
薑絲
珍珠米
牛肝菌
昆布
日本醬油
味醂

- 甘筍刨皮之後切絲;牛蒡用一小塊錫紙包住,上下磨擦乾淨表面後沖洗,然後切絲。

- 米洗乾淨,加入清水、醬油及味醂。

- 牛肝菌及昆布洗乾淨,昆布剪成幼條,連同牛肝菌一齊放落煲。

- 將甘筍絲、牛蒡絲同薑絲放上米面。

- 中火煲至水滾,之後轉中慢火煮至飯熟及水份收乾即可熄火。

- 食之前將所有材料跟飯拌勻。

食譜出自 RyoyaTakikomi gohan (vegan)

 
因為今晚係初一要食齋,所以我都無用到
味醂去煮飯,用糖加水去代替。
 





仲有煲咗青紅蘿蔔齋湯,除兩樣主材料之外,仲落埋煮飯
用剩嘅牛蒡,再加埋粟米同鮮淮山一齊煲,好清甜呀!


 

 

Notes
- 牛蒡如果切開之後唔係即刻煮的話,記得要用清水浸住,以防接觸空氣氧化變成黑色。

- 由於牛蒡大部份營養及香味都集中喺外皮,所以最好保留外表一齊煮。

-
水、醬油及味醂用量比例:10 份水、1 份醬油、1 份味醂。

- 如果無味醂的話,可用 1/4 份糖加 3/4 份水代替。
 
- 根據型仔廚師提示,甘筍絲同牛蒡絲放上米面後切勿刻意攪勻,否則米就好難煮熟成飯。



8 則留言:

  1. 多謝分享食譜。 素食有益, 我都鍾意架。

    回覆刪除
    回覆
    1. 嗯,妳都鍾意食素呀,咁試試整呢個啦,簡單健康又好味!

      刪除
  2. 不如你試下放落電飯煲煮,咁咪無咁易燶囉?

    回覆刪除
    回覆
    1. 首先,煮一個人飯量,用飯煲好難煮,啲米幾乎撻底咁滯,所以我平時煮飯係用個兜裝住啲米同水,再放入飯煲內 "燉" 熟。

      另外,我之前試過用飯煲煮菜飯,可能因為加咗雞湯,都一樣有燶底情況出現呢!

      刪除
  3. 我試過炒牛蒡,唔識炒,好難食!

    回覆刪除
    回覆
    1. 嗯,點解呀?我幾鍾意食牛蒡喎,好香呀!

      妳用咩方法炒呀?通常日本人會咁樣去處理牛蒡,但我學唔識:
      https://www.youtube.com/watch?v=o10s9USI4-8

      刪除
    2. 我都係上綱學咖,但學藝不精。

      刪除
    3. 唔緊要,熟能生巧,煮多幾次就實掂呀!

      刪除