2009年11月28日星期六

黃豆粉紅豆雪芳蛋糕 Kinako & Azuki Chiffon

       前幾日整過黃豆粉鬆餅後,今日都係繼續用黃豆粉整蛋糕,不過今次唔係整 muffin 喇,而係輪到整雪芳蛋糕。


        其實今日整呢個蛋糕係有目的嘅,因為聽日係伯伯嘅生日,而佢今年嘅生日應該係成世人最唔開心嘅一個生日,因為要喺醫院渡過囉!平時喺醫院都 "無啖好食",所以我特登整個蛋糕俾佢,都叫做象徵式有個生日蛋糕,同埋唔駛齋食醫院飯餸咁慘



材料:
蛋白              110克
黃糖              40克
檸檬汁          1/4 茶匙
粟粉              5克
蛋黃              40克
熱水              36克
植物油          36克
低筋麵粉      50克
黃豆粉          10克
紅豆餡          70克


以上材料份量可做 17cm 雪芳蛋糕一個。


食譜係參考Ozawo Noriko 嘅《戚楓蛋糕秘法傳授》。



 


- 先將麵粉過篩 3 次;黃豆粉用白鑊炒至焦黃色。



匙羹裝住係未炒過嘅黃豆粉,左邊焦黃色果啲係已經炒好
嘅黃豆粉。


 


- 用電動打蛋器以低速將蛋白打至起泡,之後加入粟粉及檸檬汁,用高速打至
  企身,做成蛋白霜。


- 蛋黃同糖用打蛋器拌勻,然後加入水及油混合好。


- 篩入麵粉同黃豆粉,拌勻成麵糊,然後輕手拌入紅豆餡。


- 蛋白霜分次拌入麵糊內,以切拌方式輕手拌勻所有材料。


- 將已拌好麵糊倒入雪芳模內,然後放入已預熱 160 °C 嘅焗爐內焗約 25 分鐘
  至熟。


- 出爐後立即將蛋糕倒扣放涼,攤凍後脫模。


 



3 個蛋糕出爐喇! 嗯,乜睇落咁似貓頭鷹嘅!?


 




 


        圓形果個蛋糕就無食到,因為留俾伯伯嘛!我淨係食咗方形果個。可能因為方形呢個係最細嘅關係,所以外面焗過火,比較韌同嚡,但裡面一樣好濕潤、好鬆軟呢!我諗圓形果兩個應該無呢個問題,因為 size 比方形果隻大好多,焗嘅時間應該啱好。蛋糕有好濃紅豆味,但就唔係好覺有黃豆味,可能份量少啩,下次再整時可以落多少少。


        其實今日整呢個雪芳蛋糕係唔只跟一個食譜嚟做,而係綜合幾個食譜嘅 "集大成"!因為伯伯有糖尿病,唔可以食太多糖份,所以食譜裡面嘅份量係一定要減少,而且仲要改用黃糖,會無咁甜。另外,打蛋白時我又唔落糖,但無糖又可能會導致蛋白霜難打發及保持穩定性,所以要加入檸檬汁去打發,咁就需要參考另一個食譜先可以知道檸檬汁用量比例。咗檸檬汁同粟粉後,蛋白不但容易打發咗,而且放咗好耐都無變軟,仲係好挺身,加上我又將打起嘅蛋白霜放番入雪櫃保持冷凍,所以即使打好蛋白霜之後先至打蛋黃同秤其他材料,蛋白霜都完全無走樣,依然夠挺身!以前為免蛋白霜消泡軟化,所以習慣都係先打蛋黃後打蛋白,咁樣中途一定要洗乾淨個打蛋器先可以再打蛋白,依家跟 Ozawo Noriko 嘅方法去做,就可以先打蛋白後打蛋黃,慳番洗少次打蛋器呀!


 


Notes:
- 如果唔想麻煩,可直接選用日式黃豆粉,因為本身已經炒過,所以顏色呈焦黃
  色。


- 根據第三個食譜,蛋黃係唔駛打至發白,否則就會失去蛋香味。


- 蛋白盡量保持冷凍,咁就比較容易打發。


- 根據 Ozawo Noriko 嘅食譜,如果蛋白霜變軟時,可以用打蛋器再次打發。


- 檸檬汁可用他他粉 ( cream of  tartar ) 代替。


2 則留言:

  1. icic, 1/4tsp 檸汁, 咁少當然冇影響, 但係有冇改善蛋糕嘅質地呢?
    [版主回覆11/30/2009 19:26:00]        我星期六果日淨係食 咗最細果個,一定係過火 o架啦,所以唔可以作準,今日先至食雪芳模果個,我覺得係整咁多次之中最濕潤 嘅一次,唔之係因為落 咗檸檬汁同粟粉 嘅關係,定係擺 咗 喺雪櫃兩日變成咁就唔知喇!

    回覆刪除
  2. 你個焗爐好似都幾大喎...一次可以焗咁多...
    [版主回覆12/04/2009 16:27:00]        我個焗爐係比一般 size 大少少,但我果兩個戚風模得 5 吋咋!

    回覆刪除