2011年6月2日星期四

素薑醋

        早幾個月,翻睇番香港電台電視節目《味之天下》,其中一集叫做《「素」造新生活》,係講關於素食,裡面提及到有齋薑醋呢樣嘢,我即時雙眼發光,因為我其實都鍾意食薑醋,特別係雞蛋,覺得好好味,但係一諗到要處理豬手或者豬腳,就真係無乜興趣去整,但 Louisa 話過唔落豬手或者豬腳,會唔好味,所以一直都無諗住整,依家知道有齋薑醋呢樣嘢,咁就唔同講法喇!節目裡頭講嘅齋薑醋係用番薯、麵筋、薑同花生一齊整嘅。


        而咁啱係一個多月前,正當我上網想搵多啲煮齋薑醋嘅資料時,又俾我發現多一樣嘢,原來有好多人都會用鹹蛋嚟煲薑醋,話好食過用雞蛋整,就連已故食家梁玳寧對鹹蛋薑醋都讚不絕口。喺好奇心驅使下,我即刻郁手浸鹹蛋,咁一個月後嘅今日就可以試到鹹蛋薑醋喇!

 


材料:

麵筋 ( 水筋 )
五香鹹蛋

甜醋


- 薑刮皮、洗淨,切件後用刀拍鬆。

- 燒熱鑊,薑放白鑊兜炒至乾身。

- 將甜醋放入瓦煲內,煲滾後加入薑,用慢火煲 15 - 30 分鐘,熄火後原煲攤凍。

- 第二日將薑醋翻煲,煲滾後用慢火煲 15 - 30 分鐘,熄火後原煲攤凍過夜。

- 麵筋洗淨、切件,放白醋水內汆水,之後過冷河;鹹蛋烚熟後剝殼,備用。

- 薑醋煲滾後,將麵筋同鹹蛋放入薑醋內,慢火煲 15 - 30 分鐘,熄火後原煲攤凍。

- 第四日,將薑醋翻熱,同樣用慢火煲 15 - 30 分鐘,即可享用。


鹹蛋果然好食,一啲都唔鹹之餘,仲有種好特別嘅甘香。
至於麵筋就變得硬身好多,好似食緊齋鴨腎咁樣! 






Notes

- 煲薑醋切忌用金屬煲,因為醋酸會同金屬產生化學作用。

- 翻煲時間長短,需視乎薑醋多少而決定。

- 如果鍾意味道較酸的話,可以加入適量黑米醋。
 
- 參考文章:梁玳寧《中山特色鹹蛋薑醋》。

 

5 則留言:

  1. 有麵筋正呀~
    [版主回覆06/06/2011 16:56:00]        其實都幾好食,不過我浸得太耐,變得比較硬。

    回覆刪除
  2. 用咸蛋實咸 C 啫....
    [版主回覆06/06/2011 16:57:00]         咁又唔會喎, 啲醋已經將蛋 嘅鹹味中和哂,我老豆話有種鹹香 ,好食!

    回覆刪除
  3. 下次有食齋既人生仔, 你可以送佢呢個啦...
    [版主回覆06/06/2011 16:58:00]        呢個機會較細,因為身邊無乜朋友食素,有食素者又唔會生仔!

    回覆刪除
  4. 多謝分享,我都想試整。請問"麵筋洗淨、切件,放白醋水內汆水,之後過冷酒" 怎樣過冷酒呀?謝謝!
    [版主回覆01/04/2012 15:10:47]噢,唔好意思,打錯字,應該係過冷河至真,已經改番喇!……妳試試啦,味道唔差o架,又無咁肥膩,不過少咗份膠質囉!

    回覆刪除
  5. 黃焯華 marvin
    〈素薑醋〉
    http://gingermarvin.blogspot.hk/2014/06/blog-post.html

    阿華真薑醋
    https://www.facebook.com/12thdayginger

    回覆刪除