2009年4月15日星期三

蔥油餅

        唔知點解,一向都鍾情於北方食品,饅頭、餃子、麵條……,尤其係蔥油餅,連 Winnie都知道我呢個 "辟好"。其實正確嚟講應該係鍾意食用麵粉整嘢食,西方嘅麵包、蛋糕、pasta我都好鍾意 o架!


        今日Louisa唔得閒上堂,咁我得閒喺屋企就試吓整蔥油餅喇。




        我就係跟住呢本《麵麵俱到》學整蔥油餅 o架喇!


 


麵糰材料:
中筋麵粉      800克
鹽                  8克
滾水              400毫升
凍水              240毫升
乾麵粉          適量


蔥油餡材料:
食油              半碗
麻油              1湯匙
鹽                  適量
蔥花              適量
胡椒粉          適量


        先將鹽同麵粉混合好,之後沖入滾水,用筷子迅速攪拌成鬆散粉粒,跟住就加入凍水搓成麵糰,冚上保鮮紙靜止 20分鐘後,再搓成光滑嘅麵糰,然後放入雪櫃雪凍 6個鐘頭或以上;另外燒熱油同麻油,加入其餘蔥花餡材料拌勻備用。


        將雪過嘅麵糰分割成每個重100克嘅小麵糰,然後用已撲上乾粉擀麵棍擀成薄圓餅皮。



        之後喺上面搽上蔥花餡、撒上乾麵粉。


 



        將餅皮捲成長條狀,然後再捲成螺旋狀,靜止 20分鐘。


        然後用擀麵棍擀成直徑約15厘米嘅麵餅,放落已燒熱油嘅平底鑊度煎至兩面微黃色,加入1湯匙水冚上鑊蓋,煎到水乾後再加入半湯匙油,繼續煎到兩面金黃色趁熱拍鬆就攪掂



        唔知點解,我唔可以好似本書幅圖咁拍鬆塊蔥油餅呢?有無高人可以指點迷津呀?


 



        加埋碗鹹豆漿就成為咗一份豐富而味美嘅北方晚膳喇!


 


Note:


1. 食譜上寫住最好前一晚整好麵糰,然後放入雪櫃雪過夜,可以令到麵糰嘅延展性更加好。我自己就朝早搓好麵糰,放入雪櫃雪到挨晚攞番出嚟分割。


    不過今日可能因為天氣熱,所以個麵糰喺雪櫃拎出 o黎之後,表面好多濕氣,攪到舊麵糰好腍好濕,要不停咁撒粉枱面、擀麵棍上同個麵糰本身。下次試吓唔雪,睇吓會唔會好啲!


2. 加水一齊煎可以做到外脆內軟。


5 則留言:

  1. 我同你一樣,鐘情水餃,饅頭包點等北方麵食,呢本書我都响圖書館借過呀,試過佢個蔥油餅食譜,嫌太多油(但係可能油多先係鬆既關鍵),我只係响開薄左既麵糰上(開闊 D)係咁意掃上少許油,灑上餡料,多蔥,捲多幾下(即唔好太大捲要幼身D),食就好味,好Q。煎後表面有螺旋形。我懶,冇拍鬆。 你下次試吓下把麵糰捲成長條後,再塗上一層油,先至捲成螺旋形,再擀開,煎後材拍鬆,睇下會唔會好d。 咦!我可能誤會左本書作者意思喎!我唔係好似你咁雪左先擀開造形,我係大約鬆弛30分後,把麵糰放入焗爐矽膠墊度分割、整形,我只係用左少許手份咋,然後放入保鮮盒度,用保鮮紙格開。第二天早上煎黎食。
    [版主回覆04/28/2009 00:33:00]        好多謝妳 嘅意見呀,等我下次試 吓捲成長條形後再搽油,睇 吓得唔得先!         我睇得好清楚,作者係話放雪櫃度鬆弛一晚延展性會更加好 o架!

    回覆刪除
  2. 我尋日買左支豬油,諗住呢幾日試下用嚟再整蔥油餅,睇下做唔做到本書既效果,不過呢個食譜咁多油,好肥呀! 係呢你有冇跟足佢落咁多油呀?
    我都想做到個餅好以抓餅咁鬆呀,我之前時時會去大角咀道一間好細既越南餐廳食咖哩跟所謂印度酥油餅 (唔知係咪真正印度式),佢地個廚房係半開放式,佢個女廚師整個酥油餅 (其實唔肯定係咪用抓餅一樣做法,因為抓餅未食過呀),佢好似係係用兩隻類以鑊剷將個餅壓迫剷鬆嫁。
     
    [版主回覆04/28/2009 10:21:00]        嘩,乜妳咁神心,專登買支豬油 嚟整蔥油餅?不過好似唔係咁健康咁 噃。  我只係用煮食油 ( 橄欖葵花籽油) 咋!講到要用油呢樣 嘢,我從來都用得比食譜份量少,因為我好怕滿口肥膩 嘅感覺,而且我又好易肚瀉, 啲 嘢稍為肥少少我就會痾 o架喇!所以我只係搽勻塊麵皮就算數,即使落多 咗油  (第一塊無經驗,落多 咗油 ),根本就捲唔到, 啲油會流番哂出 嚟!         係呀,我早前去台灣,個 friend 喺街邊檔 買 咗塊即叫即整 嘅抓餅 嚟食,我睇住個師傅煎好之後就用兩塊好似日式鐵板燒 嘅鏟 嚟將佢拍鬆,之但係我自己整個 啲就唔得,根本用麵棍一壓平時已經睇唔到紋啦!         得閒交流 吓整 嘢食 嘅心得呀。

    回覆刪除
  3. 我見新信興見支豬油 8蚊 (250g),諗住賣嚟玩下孟老師本中式麵食咋!
    啱啱翻開孟老師的中式麵食一書個手抓餅,佢個竅門係把麵皮儘量搟薄,刷油後對摺,再用手輕輕地延展拉長,麵皮越薄、拉得越長層次越多。我諗個訣竅可能適用於蔥油餅呀!
    手抓餅 5張
    中筋麵粉300克、鹽1/2小匙、豬油20克、冷水190克、沙拉油適量
    1.麵粉、鹽、豬油以冷水混合。搓成三光麵糰。
    2.分割5份,抺上沙拉油,鬆弛30分鐘。擀成 45公分 x 10公分薄麵皮,刷上沙拉油,把1/3麵皮摺向中間,另外1/3覆上面黏合。
    3.用手把麵皮輕輕地延展拉長,捲成螺旋狀。放入抺油的容器上鬆弛約1小時,然後開壓平,擀開,放入油鍋中以中火兩面煎成金黃色,取出放入油紙上,趁熱用隻手拍鬆即可。
    呢本書好hit 一到馬健記就賣哂,本來都諗住開工玩,點知呢排轉天氣,哮喘又發作,咳到啞左好多日,都開唔到聲,就算整左都冇人敢食啦。
    [版主回覆04/29/2009 14:44:00]        妳要好好保重身體呀!         可能係我太遲鈍,唔係好明點樣捲,我 諗要等妳成功後將個心德話俾我聽喇!  不過唔係一定要用燙麵糰 嘅咩?

    回覆刪除
  4. 哎吔!唔知燙麵做唔做到呀! 我尋日下書去左圖書館,借左兩本書,一本係麵食功夫,一本係麵粉做麵食,佢地 d 抓餅都係用冷水麵糰嫁。
    [版主回覆05/02/2009 00:02:00]        我覺得抓餅同蔥油餅都係差唔多果類 嘢,所以 以為兩者都係用燙麵做。         我今日晏晝上 TVB 個網睇番之前去台灣果集「日日有食神」,其中有個介紹整蔥油餅,裡面放 咗好多蔥,睇見都引死人! http://mytv.tvb.com/food/gourmetsecretagent5/21282

    回覆刪除
  5. 我最近才看到你這篇blog,讓我想起看過台灣的梅仙老師交過整蔥油餅做法, http://www.youtube.com/user/alfaexpress#g/c/80A3794419010AA4  最後一個步驟可能就是你說的"拍鬆"技巧~ ^^ 你可以參考看看。
    [版主回覆12/02/2010 01:19:00]         好多謝 Bonnie 妳 嘅 分享呀!         我覺得 蔥花大鍋餅 好食 啲,不過呢個蔥油餅都有機會再整。

    回覆刪除