2009年4月10日星期五

法式小餐包 French Minute Bun

       今日淨係朝早教一個學生,夜晚老豆又唔喺屋企食,唔駛煮飯,見咁得閒,就諗住 "郁手" 焗蛋糕,但係諗起今日係十五,要食齋噃,所以整唔到蛋糕,因為我想食得清啲,連蛋都唔食,反正一個月都係兩次度啫,所以就諗起整麵包喇,因為唔駛落蛋嘛!都好,反正成日都得個 "諗" 字,遲遲都未郁手試做,今日難得夾啱哂時間,就 "的" 起心肝,"迫" 自己行出第一步!(因為我成日都覺得整麵包比整蛋糕困難同辛苦,又怕整唔成,浪費材料 )


        咁驚失敗,咁就當然要揀隻用料最少、又容易做嘅麵包嚟試做啦,我噚晚咗好幾本書,卒之揀咗雪媽媽教嘅法式小餐包。



        細細個嘅法包仔,好 cute好得意呀!


 



        呢本雪媽媽嘅《自家製麵包》係上年書展時 Winnie 幫我買,因為果陣時已經 plan 定會買依家個微波爐,所以本書要等到依家有焗爐先之有用。


材料:
高筋麵粉                              130克
低筋麵粉                              50克
乾酵母 (Instant Yeast)         2.5克
鹽                                          2克
溫水                                      100克       


        先將酵母溶於溫水 (約 32-38 )內,拌勻、靜止10分鐘;將所有材料倒入不鋼盤內,加入酵母水,用手搓成粉糰,之後取出放上枱面,繼續搓至麵糰光滑,拉開麵糰時出現薄膜為至,然後就可以將麵糰滾圓並黏緊收口。


        將滾圓嘅麵糰放喺搽咗油嘅不鋼盤內,然後用保鮮紙冚住發酵,大約 45 分鐘度。



        第一次發酵完成,個麵糰發大咗差唔多兩倍,原本只係得我個拳頭咁大咋,依家就成個西瓜仔咁大。


 



        手指沾上高筋麵粉,插入麵糰後如果個窿無即時收縮,就代表第一次發酵完成喇。之後就用拳頭打扁個麵糰,將裡面嘅空氣排出,然後將麵糰拎到枱面上分割成六小份,再次滾圓並冚上保鮮紙鬆弛 10分鐘。


        之後將麵糰仔用手掌壓平、壓薄,然後捲起成欖核狀,放已經舖上牛油紙嘅焗盤上,用保鮮紙冚住作最後發酵。發酵到大約兩倍大時,就用刀輕輕喺麵糰表面割一刀。



        你睇,左下角個麵糰仔幾肥幾樣衰!所以焗完之後唔俾佢影大合照。


        用噴水壺將麵糰表面噴濕,然後就可以放入預熱 200 ℃嘅焗爐內焗 15 - 20分鐘,最緊要記住,當開始焗至 7分鐘後,就要再噴多一次水,咁先至可以做到法包脆硬嘅表面。我個焗爐因為有蒸氣功能,所以唔駛打開爐門噴水,一按制就攪掂,好方便呀!呢個亦係我之所以會捨得買嘅其中一個原因。



        焗緊嘅時候已經不斷聞到麵包香,到熱辣辣出爐時又點忍得住口呢,梗係即時拎個嚟食啦!一拎上手時都幾驚呀,因為真係好硬,好驚成舊麵包都 "硬掘掘" 食唔到,好彩只係表面硬,咬落去就好軟熟,同街賣嘅差唔多,只係比較 "寡" 啲,可能落唔鹽啦!


        卒之成功喇!好開心呀!  試過今次得咗就唔會再驚喇,下次再挑戰第二款包囉!


        不過整麵包真係幾辛苦,搓到好鬼死攰 o架,好彩搓緊嘅時候已經不斷聞到發酵緊嘅香氣,好似葡萄酒咁味 o架,就係聞到呢隻香味先至支持到我有心機、有動力繼續搓落去,因為以我依家風都吹得起嘅身形,真係幾吃力 o架!但當麵包出爐時就覺得幾辛苦都值得嘅,不過我諗我好少會整麵包俾人食囉,整得咁辛苦梗係留番俾自己歎啦!


4 則留言:

  1. 整得唔錯bor,我好想知你係用咩焗爐架?
    [版主回覆04/10/2009 23:28:00]        首先多謝妳先,我係用多功能變頻微波爐呀,包括熱風對流烘焗、薄塊脆烤、微波功能、蒸氣功能,仲可以將以上咁多種功能混合配搭使用 o添,真係好方便 o架!妳可以睇番我之前其中 一篇 blog都有介紹: http://hk.myblog.yahoo.com/kestrelkwan/article?mid=666         我學生聽到我話好用都買 咗部用呀,仲因為識人 喺代理做, $900 就有交易啦!我已經夠平,佢仲平過我,真係唔抵得呀!

    回覆刪除
  2. 我又想食呀 !你唔好咁小器啦 ! 成日都講900蚊,我果個你壞架, 冇manual,冇手套,又有 V V聲, 同你換啦 !
    [版主回覆04/11/2009 00:14:00]        我請妳食都無問題呀,不過唔知擺到星期二會變成點喎?

    回覆刪除
  3. 遠睇有d似油炸鬼
    如果伙想整包,不過再捨得d買部KA啦 17小時湯種都整到呀,仲正!
    [版主回覆04/11/2009 01:00:00]         依,都有少少似油炸鬼喎!
             KA 係咩 嚟 o架?乜個個都講 17小時湯種 o架,莫非仙姐真係魅力沒法擋?

    回覆刪除
  4. 嘩, 你一開始就向高難度的法包挑戰........易做難精, 我都有d投降了.......
     
    放心啦, 搓包起初我唔識, 好似打功夫, 攰死, 後來學左一次, 又看看書, 包友又交流吓, 完來搓包可以好慳力的, 我試過500g粉加埋其他成kg的麵團, 都冇問題.......不過一般都係搓200g-300g粉, 個爐不夠大.
     
    到時機成熟, 再考慮買Kitchen Aid啦, 做17小時中種包, 都係用機搓好d.
    [版主回覆06/10/2009 12:51:00]        乜法包好難整 o架?我整完出 嚟食落口又 OK 得喎!           咁點樣可以搓粉慳力 啲呢?咁你覺得係咪需要去上堂學整呢?
            點解17小時中種會用KA好 啲呢?

    回覆刪除