2010年1月27日星期三

女高音王若詩所演譯嘅《踏雪尋梅》

        後生一輩可能唔係好知邊個係王若詩,雖然我都唔係好老,但係我之所以識得呢位歌唱家,係因為媽咪話俾我聽


        好記得細個果陣,媽咪有一本厚過電話簿嘅歌書 ( 其實我到依家都仲有 keep 住呢本歌書 ),裡面有一首歌叫做《歸來吧》,就係由王若詩所唱嘅,我當時就唔係好知呢首係咩歌,但後來學咗聲樂之後,就知道原來即係國語版嘅經典意大利藝術歌曲 Torna a Sorriento ,亦即係 Come Back to Sorrento,中譯《重歸蘇連托》。


        媽咪仲話過俾我聽,佢後生果陣時,曾經聽過王若詩唱《踏雪尋梅》,佢話當時王氏所演譯嘅方式,同我哋平時聽到嘅好唔同。由於媽咪唔係音樂人,所以佢唔係好識點樣演譯番俾我聽,就算識唱,當時佢都唔係記得好清楚點唱喇,佢淨係形容到俾我聽,當歌詞唱到第四次「響叮噹」時,王氏將最高果粒音重覆唱咗幾次,唱出嚟好似鐘聲咁樣。由於媽咪呢番話,我一直都好好奇,好想知道王若詩係點樣唱呢首歌呢!但因為以前資訊科技未有咁發達,又唔係咁容易搵到錄音,所以一路都 "緣慳一面"!


        直到今日晏晝,YouTube 度搵嘢時,無意中俾我搵到《歸來吧》呢個 video,而且仲係由王若詩唱 o添,咁我梗係第一時間 click 嚟聽啦!聽緊首歌果陣,仲俾我 "Related Video" 一欄度見到有《踏雪尋梅》o添呀!嘩,簡直係開心到好似發現寶藏咁呀!!!! 咁我就梗係即刻 click 嚟聽啦!聽完之後,就完全明白哂媽咪嘅形容喇!原來王氏係 repeat 咁去唱果幾粒高音去模仿「叮噹」鐘聲,之後仲接住唱咗一段 cadenza-like 嘅花腔,真係好新鮮、好好聽喎!依家你哋都聽吓呀:




        今日真係好開心呀,除咗因為卒之都俾我還咗心願,聽到呢位前輩歌唱家咁特別嘅演譯之外,仲俾到我一種好特別嘅感覺,覺得係媽咪陪我一齊上網,專登YouTube 度搵到呢段 recording 出嚟俾我聽番,真係感覺又開心,又 warm!


        媽咪,我卒之都可以分享到妳對呢首歌嘅感覺喇!如果妳依家仲喺我身邊,肯定聽完之後我哋會有好多交流 o添呀!


2 則留言:

  1. 正呀, 我小學既時候學過哩首歌, 到今時今日我都記得啊 ! 但都係第一次聽原唱 !
    [版主回覆01/29/2010 23:04:00]        我都係小學時學呢首歌呀!不過我 諗 王若詩應該唔係原唱,因為呢首歌應該係再早 啲已經寫好,作曲 嘅黃自同作詞 嘅劉雪庵都係文革前 嘅人 嚟 o架 。

    回覆刪除
  2. 呢首個我在中學上音樂堂唱過呀!
     
    一首音樂, 往往會連繫了心底的感覺.
    [版主回覆01/30/2010 22:36:00]        我 諗應該個個讀書果陣都應該唱過。         無錯,音樂最能從心底打動人。

    回覆刪除