2009年6月28日星期日

奇異果蘋果醬 Kiwi Fruit & Apple Jam

        星期五果日真係勁充實,由朝到晚都 stay 咗喺個廚房度,鬼咩,由預備晚飯食材,醃定嘢星期六晚食,整果醬、蛋糕,到煮夜晚餐飯,食完又要洗碗、抹廚房,乜都自己一手一腳做。我計過喇,扣除出咗去廳度食個 tea-lunch 15 mins,同埋夜晚食飯果半個鐘,足足企咗喺廚房裡面成 10 個鐘,真係癡哂線,人都癲!!所以我都同 Louisa 講,雖然佢要返工,但係放工後返屋企食完飯仲有大把時間整蛋糕、焗嘢食,因為佢有工人幫佢做好哂啲預備功夫同事後清洗工作嘛!學 Frankie 話齋,我就 "一條龍服務",乜都自己 "一手包辦",好彩整嘢食都算係我最近 "發掘" 到嘅興趣,如果唔係,要我企喺個廚房度成 10 個鐘,真係啋你都有味,肯定死俾你睇!
 
        前幾日去「惠康」買嘢時,見到啲奇異果做特價,於是就買咗 10 個返嚟,除咗要嚟食,就用咗兩個嚟整果醬。奇異果蘋果醬就係果日 "興趣班" 第一樣開始整嘅。點解我會揀做呢個果醬?咪因為要整俾 Winnie 呢個 "奇異果精" 囉!咁又唔係完全為咗佢嘅,我又不之於咁好人,哈哈!  一來咁啱買到平奇異果,二來又可以幫到我啲供佛蘋果 "搵到個歸宿",三來睇過本教整果醬嘅書,呢個算係幾易整,咁一舉三得,何樂而不為呢!
 
 

材料:
奇異果      2
蘋果          1
              240
檸檬          半個
首先最緊要做嘅就係將陣間用嚟裝果醬嘅玻璃樽消毒:
 
- 洗乾淨玻璃樽及樽蓋後,放入滾水內烚10 分鐘 ( 膠蓋除外 )
 
- 小心用食物鉗夾起個樽同蓋,之後放入焗爐度用 100°C 烘乾。

       
 
 
- 烘乾後繼續留番喺個爐裡面,直到果醬煮好先拎出嚟裝果醬。
 
 
 
 
 
跟住就到煮果醬喇:
 

- 先將奇異果同蘋果去皮、去芯,之後切成粒。 

 
- 放鮮果粒入攪拌機內打成粗末狀。
 
- 將檸檬榨汁,備用。
 
 
 

 
 
- 將果茸、檸檬汁同糖一齊放入煲內,用中火煮滾,一邊煮、一邊攪拌。
 
 
 
 
 
 
 
- 煮到咁上下,果茸混合物開始起泡就轉中慢火繼續煮同攪拌。
 
 
 
 
 
 
 
- 煮煮吓你會見到啲泡開始慢慢消失,而果茸混合物亦開始變得通透、有光澤。
 
 
 
 
 
 
- 當煮到完全無哂泡時就可以熄火,果醬就煮好喇!全程大約都只係煮咗 15 分鐘
 
度咋。
 
- 之後就可以入樽喇。
 
食譜出自《鮮美果醬輕鬆做》。 
 
 
 


        都估唔到煮起有咁多,我仲只係預備咗自己個樽同 Winnie 個樽!攪到我 "拿手唔成世",即刻周圍搵玻璃樽,卒之俾我搵到個樽,但就無時間去消毒喇,唯有淨係用熱水壺啲滾水淥一淥佢,之後就即刻入樽,立即冚好蓋封口,點知都仲係有剩,求其搵個碗仔裝起佢算數。

 
 


        因為一早預咗會整果醬,所以之前專登去「山崎麵包」度買定包粟米麵包返嚟搽果醬試味,兩塊奇異果蘋果醬多士就係我果日嘅 tea-lunch (其實都已經 4 點幾, tea 都過埋喇 )Hm…… 唔錯、唔錯,幾好味喎,有奇異果嘅清新香氣,又有粗粒蘋果茸,正呀!   原來整果醬就係咁簡單。

 







Notes
-
因為我成日都好驚個玻璃樽會烚爆或者裂,所以我就用咗烚雞蛋嘅方法,將樽一
 
早凍水落煲,結果安全完成。

 
- 我同 Winnie 個樽蓋裡面都有密氣膠邊,所以我唔敢同玻璃樽一齊烚,怕會變形
 
或熱到溶,所以就只係趁煲滾水熄咗火之後,"嗱嗱林" 放入去淥幾淥就拎番上嚟
 
,立即放入焗爐內烘乾消毒。
 
- 雖然糖嘅份量係勁多,但係就千祈唔好怕甜而私自減份量,因為糖嘅作用除咗係
 
增加果醬甜味之外,最重要係用嚟做天然防腐劑,情況就好似用大量鹽嚟醃鹹柑
 
桔一樣,糖嘅份量越少,保存期就相對越短。
 
- 想知更多關於整果醬嘅參考資料、原理、同注意事項,不防參考吓疑似 Biology
 
老師 ( 唔係講笑,佢真係老師嚟㗎!不過就唔知教咩科 ) 嘅天拿公個 blog

 
佢有較詳盡嘅解釋。
 
 
 
P.S.  預備材料果陣時,一邊秤糖就一邊驚,點解?因為原來真係要用好多好多糖
        
,心諗係咪睇錯份量呀,用咁多糖嘅!成日驚死自己睇錯食譜秤錯份量,所
        
以一路秤就一路不斷睇個食譜,睇吓自己有冇秤錯。當然,用咁多糖就預咗
        
一定係甜死㗎喇,一試味,嘩,果然好甜~~~~~呀!但係搽落多士
        
度一齊食,嗯,估唔到味道又啱啱好喎,所以我明白到:人哋係專業嘛,寫
        
得出個食譜就緊係冇衰啦,仲要係樣樣都好講究嘅日本人寫嘅㖭!

 

 

1 則留言:

  1. Mee ...... MeeMoreMore2009年7月3日 下午5:14

    自家制真係好味好多咖~~~~
    [版主回覆07/05/2009 23:59:00]        係呀,個味無現成果醬咁 "假"!

    回覆刪除