2008年11月18日星期二

咖啡香蕉蒸蛋糕

        今朝特登早起身整蛋糕,因為約伯伯晏晝上去佢屋企,之後同佢去飲茶,所以順便拎埋個蛋糕俾佢。其實應該係約佢上個禮拜嘅,因為佢上個禮拜生日,咁我就住整個蛋糕送俾佢,當係生日蛋糕,點知咁啱我得閒約佢果日佢又要去醫院覆診,咁唯有改到今個禮拜囉!唔緊要啦,最緊要係有心嗎,正所謂「有心唔怕遲,十月都係拜年時」!媽咪之前其實都想同佢食餐飯慶祝生日,但係咁啱果年我買咗樓,我掛住為新屋傢具周圍 "頻撲",唔記得咗佢生日,到記得時,媽咪個病又開始復發,所以媽咪臨走前都交帶落每年都要記得同伯伯食餐飯,放心啦媽咪,妳吩咐落嘢我一定會做到




材料:
中筋麵粉
粟粉
泡打粉
雞蛋
砂糖
橄欖油
香蕉
即溶咖啡粉
肉桂粉
檸檬汁
檸檬皮茸
香草


        麵粉、粟粉、泡打粉先過篩,最好過兩次;即溶咖啡粉預先用小小熱水開咗佢,加入肉桂粉後拌勻備用;香蕉放入攪拌機內,加小小檸檬汁同部份檸檬皮茸
,然後打爛成糊狀備用;雞蛋用打蛋器打成蛋液,邊打邊落砂糖,砂糖唔好一次過落哂,要分幾次加落去打,直至蛋液變白、順滑,同埋所有糖都溶哂為止。打雞蛋真係好辛苦,攰到抽筋,因為我暫時未有電動打蛋器,只係用手打,但係我已經 " 精 " o架啦,預先將啲蛋放落攪拌機度打咗一陣先,之後再倒番出嚟用手打,但係要打起佢真係唔容易,簡直可以想像到全手動去打起蛋白係幾咁恐怖!


        當啲蛋打好之後,就分次將已過篩嘅粉類加入,攪拌成麵糊,最後就加埋啲香蕉蓉一齊攪勻。我之所以會加粟粉,係因為之前我睇過幾本教整蛋糕嘅書講,如果無低筋粉,可以溝啲粟粉落去中筋粉度,降低筋性,比例約為 8 : 2,我之前都試過一次咁做,個蛋糕真係會鬆軟啲 o架,所以我又學到嘢啦!完成麵糊後,就 "拔" 起小量嘅麵糊落去另一個兜度,然後加入咖啡液同橄欖油,慢慢將佢拌勻,之後再倒番落去啲主麵糊度。攪幾攪就可以倒入模,再麵糊上面灑上剩低檸檬皮茸同香草,就可以拎去蒸啦。當你拮枝牙簽入去個蛋糕度,再抆番出嚟睇吓,如果無麵糊黏住枝牙簽,咁就即係代表已經蒸熟啦。


        我另外再用兩個疏乎厘盅蒸埋剩低嘅麵糊,一個留嚟星期五帶去探媽咪,一個俾我學生 Louisa,因為佢上次喺煤氣中心度學完整蒸蛋糕同西米布旬,佢請咗我食佢嘅製成品,我應承佢到我整蛋糕時就請番佢食囉!


        各方親友都好鍾意呢隻味道,伯伯就話甜咗少少,無辦法啦,我屋企無代糖,我都有提醒佢唔好食太多。而伯娘就當晚即刻打電話俾我,話個蛋糕好 "正",好過喺美心買果啲蛋糕,問我點樣整 (但其實蒸蛋糕條方係佢俾我 o架,只不過佢無我攪咁多"花臣",只係整普通嘅原味蛋糕,所以佢覺得好特別,加上老人家可能始終無咁鍾意西式嘅蛋糕呢!) 至於 Louisa,佢就衰啲,一拎上手就話:「乜咁核突 o架!」到食落口就話好好食,叫埋佢個仔試吓,Arthur 初初都唔敢試,後來試過之後都話:「真係好好味喎!」所以我都好開心。


        不過,其實我自己就唔係咁滿意啦,因為唔知點解,始終都係無乜咖啡味,Winnie 都係咁話,我已經落咗差唔多兩湯匙嘅咖啡粉 o架啦,仲要唔係用最 cheap 果種咖啡粉,係用UCC Classic One果隻( 雖然都唔係靚嘢,應該係 UCC中最低質素果一隻,但起碼都唔係雜嘜嗎 ),對於只有 4隻蛋,150g 麵粉嚟講,我覺得咖啡粉嘅份量已經好夠,明仔話俾我聽出面街賣果啲都係用雀巢 o架咋,貪佢夠平,成本低,但係都好夠味喎,唔知係咪因為我個蛋糕係蒸而唔係用焗爐焗,所以發揮唔到啲香味出嚟?另外,我本來係想用小量咖啡麵糊做成雲石紋,但係唔明顯,只係得好小好小紋,唔知係咪應該將啲咖啡麵糊直接加喺模內嘅主麵糊混合,而唔係混合好先倒落模呢?我點解會咁懷疑,係因為未倒落模之前,主麵糊度係混合得非常之好,啲紋好靚,但當我一倒落個模度,啲紋就即刻沖散哂,激死人啦!反而蛋糕個底就整得好靚,你哋睇 


        唉,靚喺個底度有鬼用咩!!不過比起之前一晚整俾 Winnie 同 Miss Cheng果個已經好好多,果個簡直混合度 " 完美無瑕 ",完全無紋路可言,成個變哂咖啡色。



        大呢個係整俾 Winnie 媽咪嘅。


 



        而細呢兩個就整俾 Miss Cheng嘅。


        不過 Miss 同 Winnie媽咪都話好食,咁啲紋整唔到都唔緊要啦,反正都係食落肚啫。Winnie 就仲犀利,佢打電話俾我,問咗我一個問題:「你係咪倒咗麵糊落我個兜之後先再倒落去 Miss 果盅度?」我話:「係呀,妳點知 o架?」跟住 Winnie 就話:「唔怪得知啦,明明餐廳度食過 Miss 果個係好濃香蕉味,點解我拎返屋企呢個一啲香蕉味都無嘅!」我哋發現咗原來啲香蕉蓉係會沉底,所以倒最後果個會濃味好多,我要緊記呢點先。


        我會繼續不斷嘗試整雲石紋蛋糕,直到成功整到為止!


P.S.   我要喺度同明仔講聲多謝,因為我成日都請教佢關於整蛋糕嘢,好似上次我問佢點樣先至可以攪麵糊攪到唔起粒,佢就教我唔好用膠刮去攪,咁樣一定會起粒,應該用打蛋器去攪,就唔會起粒啦,於是我就專登走去 JUSCO 10蚊店度買個打蛋器,今次用佢嚟攪麵糊,果然一啲粉粒都無,真係無得彈,我又學到嘢啦!


        多謝哂明仔!!以後有咩問題我都會請教你呢位專家 o架啦!


2 則留言:

  1. 見到你個鳴謝喇,你一次過update咁多post,唔怪得搵唔到~
    而家到你鍾意整蛋糕喎~
    個蛋糕個樣好似中式包點咁呀,不過一睇個底就知係蛋糕~
    最緊要好味!
    [版主回覆11/30/2008 20:31:00]     So how about your comment on the usage of the coffee powder? Why couldn't smell & taste the coffee favor?

    回覆刪除
  2. 我未試過整蒸蛋糕,會唔會因為蒸,所以整散左咖啡d味呢....
    照計落兩湯匙咖啡粉應該好出個咖啡味先係,我都成日整咖啡味既野,都唔會出唔到個味~試下用焗爐囉~~~~~~~
    [版主回覆12/03/2008 13:27:00]  I'd also asked my student who often learning cooking / bakery in institute. She told me that coffee extract must be used for taste & smell. Otherwise, only coffee colour can be obtained.   So you mean your cake / cookies baked with stronger coffee smell & taste, even used Nest Cafe coffee?

    回覆刪除